7 tipp dolgozó anyáknak

Visszalépni a munkapiacára egyáltalán nem egyszerű. Több okból sem, ugye ott vannak a szúrós szemek, a lelkiismeret furdalás,

Visszalépni a munkapiacára egyáltalán nem egyszerű. Több okból sem, ugye ott vannak a szúrós szemek, a lelkiismeret furdalás, az időnyomás, a több helyen való megfelelni vágyás. Így összeszedtem néhány hasznos tippet, hogyan lehet ezt mégis ‘racionálisan’ túlélni.

1. Ne legyen lelkiismeret fordulásod, hogy dolgozni szeretnél. (Tudom, ezt könnyű leírni, és nehezebb elfogadni, de ha ismered magad, és tudod, hogy máskülönben türelmetlenebb leszel, és nem tudod majd magad annyira tisztelni, szeretni, akkor ez a lépés elengedhetetlen).

2. Szervezd meg jól a reggeleket. Nem feltétlenül kell neked vinned és hoznod a gyerekeket, apuka vagy a nagyszülők is beszállhatnak. Ha te korábban akarsz bemenni, hogy még időben el tud hozni a gyerekeket, akkor érdemes “váltott műszakot kialakítani”. Apuka viszi, te hozod őket.

3. Gondolj arra, hogy milyen jó, hogy újra te is bele tudsz adni a családi kasszába.

4. Amikor elöntenek a negatív gondolatok, hogy de ez biztosan jó-e így, nem kellene-e mégis otthon lenned, akkor gondolj arra, hogy a gyerekek többsége szereti a társaságot, jó helyen vannak egy szerető közegben, és ha úgy érzed, hogy az anyaságon kívül is tudtál magadnak bizonyítani, az az otthoni harmóniába is megjelenik.

5. A munkaidőben próbálj minél hatékonyabb lenni, és merj nemet mondani, ha már valami nem fér bele aznap.

6. Próbálj meg magadra is kiszakítani egy kis időt napközben, egy munkaebéddel, vagy kávézással.

7. Csináljatok egy nagy táblát, amire mindenki felírhatja az elfoglaltságait, így közösen tudtok tervezni. A családi és az egyéni programokkal is tudtok számolni, és így látszik, hogy mikor kell plusz segítséget bevonni.

(Emphasised image courtesy of franky242 at FreedigitalPhotos.net)